Friday, November 30, 2018

Menyelam Di 10 Spot Dive Terbaik di Labuan Bajo (Diving at 10 Best Dive Spots in Labuan Bajo)




Labuan bajo memiliki alam bawah laut yang perawan artinya masih sangat terjaga kebersihannya alamnya sehingga terumbu karang dan biota laut yang ada disana baik flora maupun faunanya masih hidup secara alami di habitat aslinya. Nusa Tenggara Timur adalah salah satu wilayah yang ada di Indonesia bagian timur yang mudah untuk dijangkau dan fasilitas bandar udara sudah tersedia. 

Seorang sahabat memberikan link video dan beberapa photo-photo indah pengalaman menyelam di Labuan bajo yang layak untuk dishare. 


Labuan Bajo has a virgin undersea nature which means a very clean one so  natural coral reefs and it's marine life, both flora and fauna, still live naturally in their natural habitat. East Nusa Tenggara is one areas in eastern of Indonesia that  easy to reach and airport facilities are available.

A friend sent video links and some beautiful photos of diving experiences in Labuan Bajo that are worth for sharing.









Semoga kedepan melalui aktifitas-aktifitas pariwisata yang semakin bertumbuh di Nusa Tenggara Timur mampu membuka lapangan pekerjaan dan bermanfaat bagi masyarakat dan tentunya ikut mengkampanyekan "go green" artinya jaga alam tetap lestari. Efek negatif pariwisata tentunya ada dan salah satunya adalah rusaknya keasrian laut dan terumbu karangnya. Salam.

Hopefully in the future through increasing and growing tourism activities in East of Nusa Tenggara, then it will able to open jobs opportunity and benefit for local community and of course everybody could participate in the campaign of "go green" which means keeping nature sustainable. The negative effects of tourism are of course there and one of them is the destruction of  the beauty of ocean and coral reefs. Regards


Ketut Rudi
Video and photos  sent  by Jackson Octavianus
 



No comments:

Post a Comment