Friday, November 23, 2018

Gebrakan Ibu Julia Laiskodat Menelisik Moke dan Sopi Untuk Tingkatkan Pariwisata dan Ekonomi Rakyat NTT (The breakthrough of Madame Julia Laiskodat in examining Moke and Sopi to Improve Tourism and Economic issue in NTT)



Ibu julia laiskodat merupakan istri dari gubernur NTT Vicktor Laiskodat, siap melegalkan moke dan sopi. Untuk di ketahui moke dan sopi adalah sejenis minuman keras asli NTT yang nantinya akan di kemas secara baik untuk mendongkrak produk asli daerah, mendukung pariwisata NTT dan mendukung UKM NTT. moke dan sopi hanya ada di NTT, oleh karena itu akan di kemas dan dijadikan produk NTT yang bakalan sama dengan Sake di Jepang.

Madame Julia Laiskodat is the wife of NTT Governor Vicktor Laiskodat, ready to legalize "moke" and "sopi" local alcoholic beverages. For information that "moke" and "sopi" are type of authentic NTT liquor that shall be packaged well to boost local indigenous products in order to support NTT tourism and support NTT's small and medium enterprises. "Moke" and "sopi" only exist in NTT, so it will be packaged and made into NTT products that will be the same as Sake in Japan.

Sources :

ANAK KAMPUNG JINGNGA

 

No comments:

Post a Comment